סיפור החילוץ שהוביל אותי לפיתוח המוצר הזה התחיל בשנת 2013,

שלוש שנים לתוך הקמת החברה ועמוק לתוך פיתוח פעולות החילוץ וליווי מערך הכיבוי בעולם החילוץ האורבני קרה אירוע קשה בו אדם מצא את מותו בבור שופכין של כארבעה מטרים.

כל מאמצי החילוץ כשלו.

הציוד היה לא מתאים ולא עמד במגבלות הסיטואציה המורכבת.

אירוע זה חידד את הקשב שלי למציאת פתרון הולם מהיר ויעיל מחילוץ מחללים מוקפים, צרים ומורכבים. 

התחלתי להתעמק בהבנת הבעיה במתארים אורבניים בהם נמצאים המון פירים וחללים צרים מאד כאשר למעשה, אדם יכול ליפול ואין יכולת למחלץ להגיע במהרה ובבטחה אל המחולץ ולחלץ אותו עם הכלים הקיימים בתורת העבודה בעולם החילוץ.

אז מה בעצם קרה שם? 

אדם נפל לבור צר מאד וכל מאמצי המחלץ שנכנס פנימה להלביש רתמה (משולש חילוץ) לאדם כשלו.

בכך איבדנו זמן יקר אשר לבסוף עלה בחיי האדם.

דבר זה הוביל אותי למחשבה שיש מקרים שבהם צריך לחרוג מהפרוטוקול הקבוע ולהשתמש בכל הכלים האפשריים על מנת לחלץ את האדם בשלום ולמנוע מוות מיותר .

 לצערי,המקרים האלו שכיחים ואנו נתקלים באותה בעיה בחיי היומיום באופן שגרתי – אנשים נופלים לתוך בורות, קלונסאות, פירים פתוחים, בארות, מערות מפותלות ואין ביכולתם לצאת.

כמו כן, אין באפשרות המחלץ להיכנס על מנת לחלצו היות וכדי למשוך אדם מפיר צר צריך להכנס עם הראש כלפי מטה ועם מערכת חמצן ודבר זה מורכב לכשעצמו עבור המחלץ.

כשחזרתי לזיז, המקרה הזה לא עזב אותי. תהיתי כיצד אוכל לתת מענה למקרה שכזה.

הכי חשוב מבחינתי היה לחשוב על פעולה מהירה שיכולה להתבצע על ידי הלכוד עצמו ומהצד השני חכמה דיה למנוע כשל או טעות אנוש.

הרי כשאנחנו מרימים אדם בחלל צר אנחנו חייבים להרים אותו אנכי, בצורה מלאה היות והפתח עלול להיות כרוחב האדם ואין אפשרות להרים אותו בצורה שאיננה אנכית מלאה (הוא ייתקע ויפצע).

מהר מאד הבנתי שהאפשרות היחידה להרים אותו היא מהידיים ובכך המנח יהיה המדוייק ביותר והידיים יהוו נתיב יציאה אל מחוץ לפיר ויצרו את הגוף.

בכך התחלנו לפתח את רצועות קטיפת הפצוע.

במהלך התהליך התמקדתי במהירות ההלבשה, אפקטיביות, נגישות המוצר למחלץ וללכוד, בטיחות מלאה מפני החלקה או קריעה ומניעת פציעה או נזק.

בשלב הראשון:

 בחרתי ברצועות ה HD  שתוכל לעמוד בעומס בשחיקה של 15kn ולנוחות מקסימלית השתמשנו בריפוד נאו פרן אשר גם מרכך את הנעילה וגם מונע החלקה .

בשלב השני:

 עבדתי על הנגשת המוצר למחולץ ולאפשר לבישה מהירה וקלה חשוב לזכור שהלכוד יכול להיות מעורפל הכרה אך עדיין ללבוש מוצר זה די בקלות ולבצע נעילה עצמית על ידי הידוק של האביזר על מפרק היד.

כך, לאחר 3 חודשים של פיתוח ואינספור ניסויים הגענו לתוצאה הסופית אשר מוכיחה את עצמה עד היום ובכל יום כשימוש בגופי החילוץ השונים שבעיקרם יחידות היל״מ של כבאות והצלה.

חשוב לציין שאין מוצר דומה ועל כן אני מזהה את הצורך ביחידות החילוץ השונות לפתרון מסוג זה.

האירוע האחרון היה בדצמבר 23 – נפל עובד לפיר של 18 מטר בקוטר 50 ס״מ בהגיעת יחידת חילוץ יל״מ נתניה למקום זיהו אדם עם שבר פתוח מעורפל חלקית, אשר אין דרך למחלץ להגיע אליו והזמן לחילוץ קריטי ומהווה סיכון משמעותי לחייו. מפקד היל״מ השתמש ברצועת קטיפת הפצוע באופן מיידי שלשל את הרצועה אל המחולץ שהשחיל בקלות את ידיו אל הרצועה, מנגנון הנעילה האוטומטית נעל את הרצועה על ידיו ובכך תוך דקות ספורות העובד חולץ בשלום וקיבל טיפול רפואי שהציל את חייו וכל זה בעזרת אפקטיביות ויעילות המוצר.
(חילוץ והצלה, חילוץ ממקומות צרים, פתרונות מקצועיים לחילוץ, חילוץ מבורות).

אזיקי קטיפת פצוע
אזיקי קטיפת פצוע
Summary
לקוחותינו

Shopping cart

0

אין מוצרים בסל הקניות.

ברוכים הבאים לזיז לכל שאלה ועזרה אנא פנו אלינו 03-5447218 סגור

Send a message Call us