כמה פעמים שמעתם את המשפט ״אני עובד מעט בגובה ולכן אני צריך ציוד זול ופשוט״.

מה אתם חושבים על המשפט הזה?

 האם היחס בין איכות הציוד הוא ישיר למקצועיות העובד ותדירות בעבודה או שהוא ביחס הפוך ?

 כלומר, עובד כללי שעובד בגובה הגיע אלינו וטען שהעבודה שלו בגובה הינה לעיתים רחוקות (פעם בחודש) ומשום כך רוצה ציוד זול ופשוט ולא רואה צורך בציוד מקצועי.

איפה הבעיה? 

כשאדם מנוסה ועובד בתדירות גבוהה הגישה שלו לעבודה הבטוחה גבוהה, הבנת הסביבה ומוכנות לבטיחות בגובה זורמים בדמו, הוא מכיר את הציוד שלו וכך גם את יתרונותיו וחסרונותיו וכן את מצבו ובכך נסיון העבודה שלו עולה וגם הידע.

כשאדם עובד פעם בחודש או חודשיים הפעילות בגובה מצידו הינה עבודה הנחשבת בעיניו כמטרד והוא אינו רואה או מבין כראוי את ערך חשיבות הבטיחות בפעולה הזו.

מתוך ראייה זו לקוחות כאלה דורשים מאיתנו רתמה פשוטה, לא נוחה, הזולה ביותר, בעלת אבזמני ניתוק מהירים (לא אוטומטיים) ושאר האמצעים הגנריים הפשוטים ביותר שקיימים.

אז מה כבר יכול להשתבש? 

הרתמות הסטנדרטיות בעלות אבזם מהיר מסוכנות ביותר לאנשים לא מנוסים מכיוון שניתן בשוגג לחבר את האבזם בצורה הפוכה וכתוצאה מכך האבזם לא יינעל בזמן נפילה מה שמייצר סכנת נפילה מגובה פציעה או מוות.

הרתמת הבסיסיות הן בעלות קושי רב להתאמת נקודת בלימת נפילה אחורית ורוב האנשים הלא מנוסים שקונים את הציוד כדי לצאת ידי חובה לא מכוונים את הרתמה כראוי על גופם ובכך ישנה סכנה לפציעה כתוצאה מהנפילה.
לבישת הרתמה – רוב הרתמות הפשוטות ״מסתבכות״ והופכות מסורבלות לעובד הפשוט ובכך לעיתים  קרובות העובד יכול ללבוש הפוך או לא נכון כמו כן לבצע סגירה לא נכונה של הרתמה או לא להשתמש כלל מתוך תסכול. 

בעיית נוחות נוספת שהרתמות הסטנדרטיות מייצרות לחץ ואי נוחות במפשעה תוך כדי עבודה עם ידיים מורמות או בכפיפה ובכך העובד הממוצע ירפה את רצועות הרגליים על מנת להמנע מאי נוחות זו ודבר זה יכול להגדיל את טווח הנפילה וגם לייצר לחץ במקומות לא נכונים או פציעה מעצם תזוזת הרתמה על הגוף.

עם זאת, אדם הבעל נסיון רב שעובד כל יום יכיר בחשיבות התאמת הרתמה, יכיר את מגבלותיה יבין את ערך השקעת הזמן בהתאמת הרתמה לגוף ולאופי העבודה ובכך ישמור על רמת בטיחות גבוהה גם אם הוא משתמש בציוד פשוט.

אז מהי התשובה הנכונה ? 

ראשית להבין ש*דווקא כשהאדם חסר נסיון* הוא צריך את הרתמה החכמה והנוחה ביותר כדי לשמור עליו מתוך הבנה שמספיקה נפילה אחת כדי להפצע או לההרג ובכך שהציוד יהיה נוח, נגיש וקל לתפעול או ללבישה זה ייתן מוטיבציה לעובד להשתמש בציוד ובצורה בטוחה ונכונה.

רתמת מושן 3 MOTION הינה רתמה שאנחנו ממליצים לשימוש כל עובדי הגובה הכללי אשר פותרת את כלל בעיות הנוחות הגורמות לבעיות בטיחות ומאפשרת נוחות מירבית בלבישה בהתאמה מהירה מניעת חיבור לקוי של האבזמים מניעת רפיון רצועות לטובת הנוחות בשל המבנה הארגונומי ובעלת ערך מוסף גבוה בשלושה קריטריונים:

  1. הורדת טווח הנפילה בשל אבזם מהיר בנקודת בלימת נפילה אחורית.
  2. אבזמים אוטומטיים אשר לא מאפשרים חיבור הפוך ומניעת החלקת הרצועה.
  3. מבנה ארגונומי בגובה מפרק המותן המסייע לעבודה בכפיפה ומונע העברת לחצים למפשעה .



חשוב להבין שתקינה יש לכל הרתמות הנמכרות אך פערי הנוחות הלבישה והבטיחות הינם גבוהים מאד בין הרתמות ואין לקחת את זה כמובן מאליו שכל הרתמות אותו הדבר והתקן מספק.

אז אם אתם עובדי גובה כלליים תזכרו שעלות הרתמה מתחלקת ל10 שנים ולא כדאי לחסוך בנוחות ובכך בבטיחות גם אם עובדים פעם בשנה. 

כמה החיים שלכם שווים?

Summary
Author
Publisher Name
ZIZ
לקוחותינו

Shopping cart

0

אין מוצרים בסל הקניות.

ברוכים הבאים לזיז לכל שאלה ועזרה אנא פנו אלינו 03-5447218 סגור

Send a message Call us